Przyszłość turystyki wirtualnej

kobieta z okularami VR

Rzeczywistość wirtualna odnosi się do interaktywnych obrazów lub filmów, które umożliwiają widzowi eksplorację całej sceny w zakresie 360 ​​stopni. W przeciwieństwie do zwykłego obrazu wideo, który jest nagrywany ze stałego punktu widzenia, produkcja VR rejestruje każdą część lokalizacji. W branży turystycznej rzeczywistość wirtualną można wykorzystać do uchwycenia ciekawych miejsc w wyjątkowy sposób.

Osiąga się to za pomocą specjalistycznych kamer, urządzeń i oprogramowania. Gotową treść można następnie oglądać na goglach VR, zwykłym komputerze lub urządzeniu mobilnym. Możesz dokładnie na tych samych urządzeniach w wolnej chwili zagrać w Hit’n’spin.

Wiele osób myśli, że ​​treści typu VR można oglądać wyłącznie na specjalistycznych goglach VR, jednak tak nie jest. Chociaż oglądanie w ten sposób rzeczywistości wirtualnej jest bardziej wciągające, można ją również oglądać na dowolnym urządzeniu.

VR w marketingu turystycznym

Najbardziej powszechnym sposobem wykorzystania VR w branży turystycznej są działania marketingowe. Możliwość uchwycenia miejsc w ten sposób to dobre narzędzie marketingowe. Jedną z największych zalet VR jest umożliwienie użytkownikowi poczucia „bycia tam na miejscu”. Chociaż zwykłe zdjęcia i filmy mogą dobrze pokazać, co dany cel ma do zaoferowania, to jednak często nie wywołują one reakcji emocjonalnej. VR w turystyce potrafi umieścić użytkownika w centrum uwagi i ułatwia mu wyobrażenie sobie siebie w danym miejscu.

Turystyka 360 VR

Kiedy wiele osób myśli o VR, ma na myśli CGI, czyli obrazy generowane komputerowo, czyli tak jest wykorzystywane w branży gier. Istnieje jednak inna forma rzeczywistości wirtualnej, znana jako 360 VR lub wideo 360 VR. 360 VR skupia się na świecie rzeczywistym, a nie na obrazach generowanych komputerowo. Dzięki temu idealnie sprawdza się w branży turystycznej, gdzie ważne jest pokazanie użytkownikom prawdziwej lokalizacji, a nie makiety czy symulacji.

Treści 360 VR w turystyce rejestruje się w podobny sposób, jak zwykłe zdjęcia czy wideo. Ta forma VR jest najpowszechniej stosowaną formą w turystyce. 360 VR jest również powszechnie wykorzystywana w:

  • edukacji,
  • branży nieruchomości,
  • w marketingu internetowym.

Filmy turystyczne VR

Głównymi technologiami VR wykorzystywanymi w branży turystycznej są wideo VR i fotografia VR. Film turystyczny VR działa podobnie jak zwykły film. Można je oglądać w mediach społecznościowych lub na stronach internetowych, ale w odróżnieniu od zwykłego filmu użytkownik może eksplorować całą scenę podczas odtwarzania wideo.

Filmy VR rejestrowane są przy użyciu specjalistycznych kamer, tzw. kamer dookólnych. Kamery te filmują cel podróży pod każdym kątem jednocześnie. Po nakręceniu materiał jest zabierany do studia, gdzie jest łączony w celu wyprodukowania pełnometrażowego filmu VR.

Istnieją 2 rodzaje filmów turystycznych VR:

  • Monoskopowe filmy VR dla turystyki można oglądać na zwykłych urządzeniach, w tym na smartfonach i komputerach. Widz może kliknąć lub przeciągnąć po ekranie, aby obrócić pole widzenia.
  • Stereoskopowe filmy VR dla turystyki produkowane są na gogle VR i nie można ich oglądać na zwykłym urządzeniu. Chociaż ich produkcja zajmuje więcej czasu i jest zazwyczaj droższa, to zapewniają one bardziej wciągające wrażenia z oglądania. Filmy te umożliwiają śledzenie głowy, dzięki czemu użytkownik może nią poruszać, aby w realistyczny sposób eksplorować otoczenie.

Fotografia turystyczna VR

Fotografia turystyczna VR obejmuje produkcję 360-stopniowych zdjęć miejsc podróży. Obrazy te są zazwyczaj przeznaczone do oglądania na zwykłych urządzeniach, takich jak smartfony czy komputery stacjonarne. Fotografia turystyki wirtualnej działa podobnie jak wideo VR, ale zawiera nieruchome obrazy. Widok można dowolnie przewijać lub przesuwać po obrazie, aby wyświetlić całą scenę.

Zdjęcia wykonywane są najnowocześniejszymi lustrzankami cyfrowymi na specjalistycznych platformach, które pozwalają na uchwycenie pola 360 stopni. Dzięki zastosowaniu lustrzanek cyfrowych pozwala to na uzyskanie obrazów o wyższej rozdzielczości w porównaniu z filmami turystycznymi VR.

Obrazy 360 stopni można następnie przesłać do mediów społecznościowych, aby użytkownik mógł je przeglądać równie łatwo jak zwykłe zdjęcia. Chociaż te obrazy zazwyczaj nie są tak wciągające jak filmy VR, można je szybciej wyprodukować i ogólnie są bardziej opłacalne.

Wykorzystując fotografię 360 stopni, możliwa jest także realizacja wycieczek po hotelu, które umożliwiają użytkownikowi zwiedzanie jego i otoczenia.

Zastosowania wirtualnej rzeczywistości w turystyce

Zastosowania VR w turystyce obejmują:

  • doświadczenia podróżnicze w wirtualnej rzeczywistości;
  • treści turystyczne VR dla mediów społecznościowych i stron internetowych;
  • wirtualne wycieczki po hotelach.

Doświadczenia podróżnicze w wirtualnej rzeczywistości

Doświadczenia związane z podróżami w rzeczywistości wirtualnej zazwyczaj odnoszą się do filmów turystycznych VR nakręconych dla zestawów VR. Celem tych wirtualnych podróży jest stworzenie wrażenia jak najbardziej przypominającego przebywania w prawdziwym miejscu. Dzięki najnowocześniejszej technologii 360 VR podróże w wirtualnej rzeczywistości zapewniają użytkownikowi coś naprawdę wyjątkowego i zapadającego w pamięć. Liczba biur podróży i firm turystycznych korzystających z tej technologii stale rośnie, co zapewnia obiecującą przyszłość w branży.

Gogle VR w branży turystycznej

Zestawy słuchawkowe VR zazwyczaj zapewniają użytkownikowi najbardziej realistyczne wrażenia z podróży w wirtualnej rzeczywistości. Gogle VR wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie, które śledzi ruch głowy użytkownika. Dzięki temu może on poznać cel podróży tak. Obecnie liczba osób posiadających gogle VR rośnie w szybkim tempie. Ten wzrost liczby zestawów gogli można w dużej mierze przypisać rynkowi gier, na którym ta technologia jest mocno promowana.

Ponadto wszystkie główne platformy internetowe, w tym Google, Facebook czy Amazon, intensywnie inwestują w zestawy VR i treści VR, zapewniając obiecującą przyszłość dla tego produktu.

Przyszłość podróży VR

Wzrost wykorzystania VR w podróżach z roku na rok jest coraz większy. Na obecnym etapie nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak rozwinie się ta przestrzeń i jakie nowe technologie podróżowania VR zostaną opracowane. Widać jednak pojawiające się trendy w branży.

Obecne trendy w podróżach VR obejmują:

  • doświadczenia podróżnicze VR oferowane przez biura podróży;
  • wirtualne wycieczki po hotelach prowadzone przez biura podróży i hotele;
  • technologie zwiększające realizm podróży VR;
  • doświadczenia podróżnicze VR dla osób starszych;
  • doświadczenia z lotu VR;
  • wirtualne doświadczenia charakterystycznych miejsc;
  • wirtualny interfejs rezerwacji pobytu w hotelu.
5/5 - (2 głosów)

Polecane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *