Fit catering – co brać pod uwagę ustalając swoje zapotrzebowanie kaloryczne?

magazynkobiet.pl - food drink diet food fruit - Fit catering – co brać pod uwagę ustalając swoje zapotrzebowanie kaloryczne?

Każdy człowiek ma inne potrzeby i to samo dotyczy również organizmu oraz jego zapotrzebowania kalorycznego. Odchudzanie może nie być skuteczne, gdy zostanie przeprowadzone nieprawidłowo, a do tego przyczynia się najczęściej właśnie spożywanie zbyt dużej ilości kalorii w ciągu dnia. Jak w takim razie określić swoje zapotrzebowanie i zadbać o to, by faktycznie odpowiadało zjedzonym posiłkom?

Catering dietetyczny – pomoc w zapewnieniu organizmowi odpowiedniej ilości kalorii

Warto rozpocząć od wyjaśnienia, dlaczego kwestia zapotrzebowania kalorycznego jest tak istotna w diecie. Każdy organizm ma swoje określone preferencje i potrzebuje więcej lub mniej posiłków. Jeśli produkty zawierają zbyt dużo kalorii, dieta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a wręcz może powodować tycie. Ktoś może stwierdzić, że w takim razie można jeść wszystko, na co ma się ochotę, byle spożyte kalorie były przynajmniej trochę poniżej ustalonego limitu. Zakładając, że dorosły człowiek o określonym wzroście, wadze i poziomie aktywności fizycznej powinien przyjmować około 1800 kalorii, to jego dzienny jadłospis zawierający trzy czekolady po 500 kalorii i batonika (300 kcal) będzie doskonały podczas redukcji wagi, prawda? Nic bardziej mylnego! W diecie duże znaczenie ma nie tylko ilość spożywanych kalorii, lecz również ich jakość. Układaniem rozpiski zajmują się doświadczeni dietetycy, więc nie trzeba stresować się tym, że posiłki będą miały za dużo kalorii. Dodatkowo można być pewnym, że poza zapewnieniem dziennego zapotrzebowania organizm otrzyma jeszcze odpowiednią ilość składników odżywczych, co pozwoli utrzymać zdrowie w idealnym stanie.

Dieta pudełkowa a czynniki wpływające na zapotrzebowanie kaloryczne

magazynkobiet.pl - food drink diet flower food - Fit catering – co brać pod uwagę ustalając swoje zapotrzebowanie kaloryczne?

Tak jak wcześniej było wspomniane, każdy organizm jest jest inny, więc będzie miał również inne potrzeby. Dobranie odpowiedniego limitu kalorii zależy między innymi od wieku, wagi startowej, aktywności fizycznej, a także płci. Przykładowo mężczyzna w średnim wieku, prowadzący aktywny tryb życia, ważący około 100 kg i mierzący 180 cm będzie miał większe zapotrzebowanie kaloryczne niż dosyć drobna nastolatka spędzająca większość wolnego czasu siedząc w szkolnej ławce. W związku z tym, każda dieta powinna być dopasowana indywidualnie do użytkownika i ułożona przez osobę, która ma doświadczenie w tworzeniu jadłospisów. To wszystko zapewnia fit catering np. z https://bedietcatering.pl/kontakt/, gdzie zestaw posiłków dobierany jest przez wykwalifikowanych specjalistów i zapewnia wszystko, co potrzebne każdemu z osobna.

Fit catering – dbałość o to, by kalorii nie było za mało

Osoby, które wiedzą o tym, że żeby schudnąć trzeba jeść trochę mniej niż zakłada to dziennie zapotrzebowanie organizmu, mogą dojść do mylnego wniosku, że wystarczy drastycznie zmniejszyć ilość spożywanych posiłków i wszystko będzie w porządku. W rzeczywistości jednak, takie działania mogą przynieść opłakany skutek. Po pierwsze organizm ma swoje wymagania i jeśli nie otrzyma tego, czego w danym momencie potrzebuje, zacznie odkładać zjedzone posiłki ,,na później” w postaci tkanki tłuszczowej. Może okazać się więc, że podjęte starania i nieustanne uczucie głodu nie tylko pójdą na marne, ale wręcz przyniosą odwrotny skutek od zamierzonego. Skoro już mowa o głodzie – jest on nie tylko nieprzyjemny, ale również utrudnia koncentrację, przez co praca i nauka nie będą tak efektywne, jak być powinny. Jednak najważniejszym skutkiem zbyt małej ilości przyjmowanych kalorii jest zmęczenie, pogorszenie nastroju, osłabienie kondycji włosów i paznokci, a także ryzyko wystąpienia poważnych chorób. W związku z tym koniecznie trzeba dbać o swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w czym pomoże catering dietetyczny.

Fit catering – co brać pod uwagę ustalając swoje zapotrzebowanie kaloryczne?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *