Bieganie – aspekty zdrowotne i techniczne

magazynkobiet.pl - adobestock 202180784 1050x700 - Bieganie – aspekty zdrowotne i techniczne
Joggen auf Feldweg

Do tego, że bieganie jest zdrowe, nie trzeba dziś już nikogo przekonywać. O jego prozdrowotnym wpływie na nasz organizm miał okazję się przekonać każdy, kto choćby przez kilka tygodni uprawiał ten sport. W wyniku regularnego biegania obniża się ilość tłuszczu w naszym organizmie, objawy stresu i zmęczenia łagodnieją, a proces regeneracji przebiega sprawniej. Lekarze zalecają, by każdy dorosły człowiek o przeciętnej sprawności ruchowej, przebiegał przynajmniej raz w tygodniu krótki dystans.

Bieganie – w czym biegać i dlaczego?

Bieganie jest jedną z najnormalniejszych czynności, którą wykonywać może nasz organizm. Przez tysiąclecia ewolucji nasi przodkowie spędzali wiele czasu biegając lub spacerując po wielkich otwartych terenach. W ten sposób, bieganie zostało zaprogramowane w nasz organizm, którego lenistwo z łatwością wytrąca z tego stanu równowagi.

Z tych powodów, coraz więcej osób decyduje się na podjęcie regularnego treningu biegowego. Robią to nie tylko ze względów czysto sportowych, lecz także zdrowotnych lub estetycznych. Naturalną konsekwencją regularnego biegania jest spadek masy ciała, co ma szczególne znaczenie w przypadku niektórych osób. Wymienić należy przede wszystkim osoby prowadzące niezdrowy tryb życia, chore na cukrzycę, lub cierpiące z powodu problemów z ciśnieniem.

By jednak komfort biegania nie był zbyt niski, należy przystąpić do praktykowania tego hobby z odpowiednim wyposażeniem. Do najważniejszych zaliczyć należy oczywiście obuwie, które – poza ochroną naszej stopy – również ma wpływ na przebieg i rezultat treningu. Dobrze dobrane obuwie wspomaga pracę naszej stopy oraz zabezpiecza ją przed urazami mechanicznymi.

Pozostała część wyposażenia biegacza zależy w dużym stopniu od warunków atmosferycznych, w których wykonuje on trening. W zależności od wystąpienia opadów lub poziomu temperatury powietrza; można zaopatrzyć się w odpowiedni kołnierz, szal, chustę lub nakrycie głowy. Pomocne mogą okazać się także gogle, maski na twarz lub specjalne dozowniki, ułatwiające spożywanie pokarmów i napojów bez przerywania biegu.

Bielizna termoaktywna – dlaczego taka ważna?

Niezwykle istotną funkcję w garderobie każdego biegacza pełni bielizna termoaktywna. Pomaga ona w utrzymaniu odpowiedniej temperatury organizmu w trakcie treningów na świeżym powietrzu. Znajdziemy dwie najważniejsze kategorie bielizny termoaktywnej, przeznaczoną do używania w porze wysokich temperatur, oraz przeznaczoną do korzystania jesienią i zimą. Ponadto bieliznę termoaktywną rozróżnia się na: męską i damską.

Bielizna termoaktywna służy nie tylko obniżeniu ilości traconej przez nasz organizm energii. Co równie ważne, bielizna zapewnia nam świeżość i odpowiedni przewiew powietrza w trakcie treningu. Łagodzi także negatywny wpływ biegania na naszą skórę; obniża ilość powstających otarć oraz zabezpiecza przed nadmiernym poceniem się. Ma to szczególne znaczenie latem, gdy organizm może z łatwością ulec przegrzaniu w czasie wykonywania codziennej porcji treningu.

W bieliznę termoaktywną zaopatrzysz się z łatwością w internecie (szczególnie polecamy jeden z najpopularniejszych sklepów biegacza: runshop.pl). Oprócz bielizny osłaniającej miejsca intymne, w sprzedaży znajdziemy także podkoszulki lub koszulki z różną długością rękawa oraz spodenki i spodnie. Bielizna termoaktywna damska obejmuje legginsy oraz biustonosze przystosowane do używania w różnych warunkach pogodowych.

Bieganie – aspekty zdrowotne i techniczne
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *