Dlaczego markowe produkty, mimo iż nieco droższe niż ich „bezimienne” odpowiedniki, cieszą się tak dużą popularnością wśród klientów? Chodzi głównie o zaufanie. Firmy zdobywają je stosując się do prostej zasady, wedle której jakość produktu jest wszystkim. Przykładem takiej firmy może być Samsonite, producent słynnych markowych walizek, firmy która zawsze w to „wierzyła”. Stephanie Goldman, dyrektor ds. komunikacji marketingowej firmy, powiedziała: „Naprawdę koncentrujemy się na jakości, trwałości i innowacyjności naszych produktów w przekazach. Dbamy o to, aby konsumenci doskonale wiedzieli, co otrzymają, jeśli kupią produkt Samsonite. Dlatego to właśnie on jest bohaterem naszych reklam.”
Podejście to może świetnie zobrazować jedna z wczesnych reklam Samsonite. Właściciele marki, Jesse Shwayder i jego bracia, stworzyli reklamę, która ukazywała ich stojących na walizkach. W ten sposób chcieli zademonstrować ich niezwykłą trwałość. Trudno o prostszy i bardziej wymowny sygnał, że markowe walizki są lepszym wyborem niż ich tanie odpowiedniki. Wyjątkowość tych produktów podkreśla zresztą nawet sama nazwa firmy – pochodzi ona bowiem od biblijnej postaci, Samsona, który był sławny dzięki swojej niezwykłej sile.
Nie tylko wytrzymałość
Niedawne kampanie marketingowe Samsonite nie tylko kontynuowały reklamowanie trwałości swoich produktów, ale podkreślały także ich lekkość. Widać to doskonale w nowej linii bagażowej firmy, Lift2, która zadebiutowała w styczniu zeszłego roku. Hasłem reklamowym było „Siła spotyka lekkość.”
Podczas gdy inne marki zwracają się do celebrytów, aby ci pomogli im promować produkty, Samsonite robi inaczej. Zamiast posiłkowaniem się sławą innych, Samsonite sprawia, że ich produkty stanowią centrum ich reklam. Firma osiąga to wprowadzając unikalne, innowacyjne funkcje do swoich bagaży. We wczesnych latach rozwoju marki, do nowych produktów wprowadzono wciąż nowe funkcje, które były nowością w branży bagażowej. Funkcje takie jak konstrukcja z drewnianą ramą, mocne rączki, wyściółki ze sztucznego jedwabiu, wykończenia z włókna i bezpieczne zamki mogą nie wydawać się dziś zbyt innowacyjne, ale dawniej były rewolucyjne.
Tradycja i nowoczesność
Samsonite w dalszym ciągu produkuje najwyższej jakości i innowacyjne markowe walizki. elementy. Od samego początku istnienia firmy, Samsonite kontynuuje stawianie na trwałość i nowe pomysły. Nie przestał dostarczać nowych i trwałych bagaży i będzie odnosił sukces, o ile nadal będzie kontynuował swoją politykę.
Oczywiście Samsonite to tylko przykład firmy produkującej markowe walizki. Warto samemu – np. planując podróż sprawdzić:markowe walizki w sklepie MojaWalizka.pl, i przekonać się czy produkty o których mówimy są naprawdę warte swojej ceny.