RANDKA Z FEMINISTĄ – PRAPREMIERY!

Za nami prapremiera RANDKI Z FEMINISTĄ z Anną Kociarz i Maciejem
Konopińskim, która spotkała się ze znakomitym przyjęciem
publiczności i krytyki teatralnej. W NAJBLIŻSZĄ SOBOTĘ (05.08) O GODZINIE
21.00 ZAPRASZAMY NA SCENĘ LETNIĄ NA PRAPREMIERĘ RANDKI Z FEMINISTĄ Z
JOANNĄ KREFT-BAKĄ I KRZYSZTOFEM MATUSZEWSKIM. WSTĘP WOLNY.

Randka z feministą to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje
aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed
ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców.
Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na
emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by
się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On
jest feministą… Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie,
jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.

Powstały dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na
tym samym tekście, są to z pewnością dwie różne RANDKI Z
FEMINISTĄ…

„To solidna dawka zabawy materią teatru i humoru, który wywoła
uśmiech nawet na twarzach największych malkontentów.”

Samantha Ellis
RANDKA Z FEMINISTĄ
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Michał Derlatka
Scenografia: Magdalena Gajewska
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko

W spektaklach występują:
Obsada I: Anna Kociarz – Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński –
Steve, Joe, Ross
Obsada II: Joanna Kreft-Baka – Kate, Morag, Carina, Krzysztof
Matuszewski – Steve, Joe, Ross

Prapremiery: I obsada – 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada – 22 lipca
na Scenie Letniej

Samantha Ellis – brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w
rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w
Queens’ College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana
podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako
dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The
Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC.
W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW,
którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym
Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre.
Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre
w listopadzie 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem
publiczności i krytyki teatralnej.

Michał Derlatka
(ur. 1981) – absolwent reżyserii i aktorstwa
Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i
dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje
się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza.
Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze
Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w
Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod
jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur
udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza
Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we
Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za
granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.

Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) – architekt, projektant przestrzeni
dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na
Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas
Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli
teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do
wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI,
SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL
WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.

Magdalena Gajewska – scenograf. Absolwentka wydziału Architektury
Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału
Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w
Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz
w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru
Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez
Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką
scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja
Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama
Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła
Aignera.

Michał Kurkowski (ur. 1989) – autor scenariuszy teatralnych, dramaturg,
doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim.
Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu
krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z
reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE
UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione
jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań
dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku
oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował
m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii
Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA
GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad
TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w
miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym
przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra
Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w
miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez
Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.

Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *