Kawa czy herbata – jaki napój do śniadania?

magazynkobiet.pl - salad 2756467 1280 1050x701 - Kawa czy herbata - jaki napój do śniadania?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Odpowiednio zbilansowane danie dostarcza energii do działania, pobudza metabolizm i korzystnie wpływa na mózg, poprawiając koncentrację i proces zapamiętywania. Podczas śniadania ważne jest nie tylko to, co jesz, ale również jakie napoje dodajesz do posiłku. Należysz do tych osób, które nie wyobrażają sobie poranka bez kawy? A może każde danie popijasz herbatą? Sprawdź, co warto pić do śniadania.

Drogocenne właściwości kawy

Gorąca, aromatyczna i pobudzająca – każdy miłośnik kawy bez wahania wymieni jej zalety. Dzięki zawartości kofeiny kawa działa jak zastrzyk energii – pomaga się obudzić, poprawia koncentrację i trawienie. Co więcej, ziarna kawy zawierają przeciwutleniacze, czyli związki, które wzmacniają komórki ciała i chronią je przed działaniem szkodliwych wolnych rodników. Czy zatem picie kawy do śniadania jest zdrowe? Tak, ale warto pamiętać o kilku zasadach.

  • Nie pij kawy od razu po przebudzeniu. Kawę najlepiej pić po śniadaniu, ewentualnie w trakcie jedzenia pierwszego posiłku.
  • Mocne, czarne espresso zostaw na później. Poranek rozpoczynaj kawą z mlekiem lub kawą o obniżonej zawartości kofeiny.
  • Pamiętaj, że nawet duży kubek kawy nie zastąpi Ci pełnowartościowego posiłku!

Czarna, owocowa czy ziołowa – jaką herbatę pić do śniadania?

O wiele częstszym porannym wyborem jest herbata. Ten napój nie tylko rozgrzewa, ale również wspomaga układ pokarmowy. Dzięki herbacie śniadanie lepiej się trawi, co jest bardzo istotne szczególnie u osób na diecie lekkostrawnej. Podczas jedzenia pierwszego posiłku najlepiej stawiać na herbaty liściaste. Zamiast herbaty czarnej, dobrze jest wybrać herbatę białą lub ziołową (na przykład ze skrzypu polnego lub czystka). Biała odmiana często nazywana jest “królową herbat”. Dzieje się tak dlatego, że do jej produkcji wykorzystuje się odpowiednio wyselekcjonowane, najlepsze listki i pąki rośliny. W sklepach znajdziesz białe herbaty z owocowymi dodatkami, między innymi z ananasem, malinami czy truskawkami. Taki napój nie tylko doskonale smakuje, ale również jest bardzo zdrowy. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z cukrem. Jeśli nie możesz przyzwyczaić się do niesłodzonej herbaty, zamiast cukru białego używaj zdrowszych zamienników (miodu lub stewii). 

Dobry metabolizm od samego rana

Kluczem do dobrego samopoczucia w ciągu dnia jest odpowiednia przemiana materii. Aby wspomóc prawidłowe działanie swojego metabolizmu od razu po przebudzeniu (czyli jeszcze przed śniadaniem) warto wypić szklankę letniej wody z cytryną. Jeśli zmagasz się z problemami ze strony układu pokarmowego, podstawą Twojego menu powinna być dieta lekkostrawna. Chcesz jeść zdrowo, ale masz problem z układaniem posiłków, w tym pełnowartościowych śniadań? Sprawdź ofertę cateringu dietetycznego w swojej okolicy. Do wyboru dostaniesz różne opcje diety pudełkowej (dieta lekkostrawna, odchudzająca itp.). Każdy zestaw zawiera smaczne i pożywne śniadanie na dobry początek dnia. 

Kawa czy herbata – jaki napój do śniadania?
5 (100%) 1 vote

Polacane:

1 komentarz

  • Paweł pisze:

    Przez wiele lat nie mogłem obejść się bez porannej kawy do śniadania. Potem stwierdziłem, że ona mnie wcale nie pobudza i za godzinkę muszę wypić kolejną. Teraz zaczynam dzień z herbatą i po dotarciu do pracy piję kawę. Polecam wszystkim ten schemat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *