Jak zorganizować służbowy lunch?

katarzyna kant

Czasem w ramach obowiązków w pracy czeka nas organizacja lunchu biznesowego dla naszych kontrahentów czy partnerów. Jak to zrobić, żeby całość wypadła profesjonalnie?


Dobry wybór miejsca

Restauracja na biznesowy lunch powinna być elegancka, ale niekoniecznie bardzo wykwintna. Najlepiej, jeśli będzie to lokal, który odwiedzałaś wcześniej. Warto zwrócić uwagę na menu – powinno być zróżnicowane i uwzględniać np. wegan, tak aby każdy z gości mógł bez przeszkód zamówić danie. Jeśli zauważysz, że goście zamawiają po dwa dania (zupę i drugie danie), zrób tak samo. W innym wypadku będziesz czekać na posiłek kiedy inni już jedzą zupę, a to będzie trochę niezręczne.

Dobrze, jeśli stolik dla Twoich gości będzie oddalony od innych, aby nie było słychać rozmów. W sali powinno być dość jasno. Półmrok to raczej tło dla romantycznej kolacji. Istnieją restauracje specjalizujące się w lunchach biznesowych; często położone są w biurowcach lub w ich okolicach. Bardzo dobrym miejscem na organizację służbowego lunchu są restauracje o nietypowym położeniu: np. na ostatnim piętrze biurowca lub z innym pięknym widokiem z okna. To będzie atrakcyjne dla gości i będzie tematem na rozpoczęcie rozmowy.

Kilka ważnych szczegółów

Ustalając liczbę gości, dolicz jedno lub dwa dodatkowe miejsca na wypadek, gdyby ktoś z gości pojawił się ze swoim współpracownikiem.
Oczywiście zgodnie z zasadami savoir-vivre za lunch płaci ten, kto zaprasza, a więc w tym wypadku – Ty i Twoja firma. Ustal szczegóły płatności wcześniej z pracownikami restauracji i ureguluj rachunek, ale nie przy stoliku przy gościach.
Czekaj na gości na stojąco. Jeśli siedzisz, a widzisz, że wchodzą do lokalu, wyjdź im naprzeciw.
Z ważnymi biznesowymi tematami zaczekaj i nie rozpoczynaj od nich lunchu. Lepiej zacząć od small-talku, który rozluźni atmosferę i wszystkich usposobi pozytywnie do następnych tematów i negocjacji.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *