Zdrowe odchudzanie – jak ułożyć jadłospis?

magazynkobiet.pl - zdrowe odchudzanie jak ulozyc jadlospis 1050x700 - Zdrowe odchudzanie - jak ułożyć jadłospis?

Wielu z nas ma na swoim koncie dziesiątki, jeśli nie setki nieudanych diet odchudzających. Problemem jest najczęściej brak cierpliwości i niewłaściwe podejście do tematu. Upragnionej sylwetki nie zdobywa się bowiem głodówkami, lecz rozsądną, zdrową dietą, która pokrywa zapotrzebowanie organizmu na ważne substancje odżywcze. Jak więc zaplanować taki jadłospis?

Zdrowe odchudzanie tylko z urozmaiconą dietą

Diety bazujące na jedzeniu samych bananów czy innych pojedynczych produktów spożywczych są dla organizmu wyniszczające i z pewnością nie pomogą nam schudnąć. Być może na początku stracimy kilka kilogramów, ale gdy tylko przerwiemy taki program żywieniowy, masa ciała wróci do tej sprzed diety jeszcze szybciej niż na początku spadała. Zdrowa dieta odchudzająca musi być urozmaicona, czyli dobrze zbilansowana. Należy uwzględnić w niej dobrej jakości, wartościowe produkty, które dostarczają:

– węglowodanów złożonych – zboża z pełnego przemiału, jak grube kasze, pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, a także warzywa, czyli źródła dobrej energii, która uwalnia się stopniowo, a jednocześnie pobudza przemianę materii,

– białka – mleko i jego przetwory, białe mięso, ryby, warzywa strączkowe, czyli źródła substancji będącej budulcem tkanek, dającej uczucie sytości i przyspieszającej przemianę materii,

– tłuszczy – najlepiej roślinnych (oleje, pestki, ziarna, orzechy), które dostarczają organizmowi nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także witamin i minerałów. 

Nawadnianie

Na zdrowej diecie odchudzającej musimy pamiętać także o nawadnianiu organizmu. Woda to składnik biorący udział w wielu procesach życiowych, dlatego również w trakcie odchudzania nie może jej nam zabraknąć. Poza zwykłą wodą, do jadłospisu można włączyć także soki, najlepiej te warzywne, tłoczone oraz napary ziołowe, niesłodzone. Dobrym rozwiązaniem będzie również częste jedzenie zup, które świetnie nawadniają, a dodatkowo stanowią źródło witamin i minerałów.

Przyprawy

Odchudzający plan żywieniowy warto wzbogacić o naturalne spalacze tłuszczu, czyli zioła i przyprawy, które pobudzają metabolizm i zwiększają spalanie kalorii. Ostre przyprawy, takie jak imbir, chili, pieprz, chrzan czy musztarda pobudzają wytwarzanie ciepła w organizmie, a tym samym przyspieszają odchudzanie. Jednocześnie z diety, która ma zredukować naszą wagę, lepiej wyłączyć sól – zatrzymuje ona wodę w organizmie, znacząco utrudniając utratę zbędnych kilogramów. Dziennie nie powinniśmy przyjmować więcej niż 6 g soli, a taką ilość z pewnością spożywamy już w formie dodatku do wielu produktów sklepowych. 

Kalorie a posiłki

Na diecie odchudzającej liczy się zarówno to, co jemy, jak i to, ile oraz jak jemy. Sprzymierzeńcem w walce z nadmiarem kilogramów jest liczenie kalorii. Powinniśmy wiedzieć, ile nasz organizm faktycznie ich potrzebuje – w zależności od wagi, wieku czy aktywności fizycznej – aby później dopilnować nieprzekraczania wyznaczonej granicy. Jeśli liczenie kaloryczności każdego posiłku, każdego dnia już z założenia zdaje się nas przerastać, zdajmy się na specjalistów. Zamawiając catering dietetyczny Piaseczno, nie musimy już samodzielnie zajmować się matematyką. Otrzymamy posiłki, które pokrywają nasze zapotrzebowanie na kalorie w podziale na 3 lub 5 dań dziennie. To kolejna ważna kwestia, związana z odchudzaniem – regularne jedzenie usprawnia metabolizm i pomaga szybko zrzucić zbędne kilogramy. Z cateringiem dietetycznym, który dowozi zdrowe, smaczne i różnorodne posiłki znacznie łatwiej będzie nareszcie wytrwać na swojej diecie odchudzającej i cieszyć się jej trwałymi efektami.

Zdrowe odchudzanie – jak ułożyć jadłospis?
Rate this post

Polacane:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *