Profesjonalna sesja wizerunkowa – co musimy wiedzieć zanim umówimy się na zdjęcia

Zdjęcie: Michał Świderski, Fotograf - Krzysztof Zaleski

Profesjonalne sesje biznesowe w ostatnich latach stały się wyjątkowo popularnymi usługami. Korzystają z nich już nie tylko przedsiębiorcy i autorzy książek, ale nawet osoby zatrudnione ne etacie. Jest to spowodowane błyskawicznym rozwojem technologicznym odpowiedzialnym za przeniesienie się dużej części naszego życia zawodowego do internetu. Co musimy wiedzieć zanim zdecydujemy się umówić na sesję biznesową.

Czy profesjonalne zdjęcia biznesowe są nam potrzebne?

Część osób popełnia poważny błąd myśląc, że profesjonalne fotografie biznesowe nie są im potrzebne. Zdarza się, że do swojego CV, a nawet na profile w mediach społecznościowych wklejają stare zdjęcia do dowodu osobistego. W rezultacie nie robią dobrego wrażenia na potencjalnych klientach czy pracodawcach. Nie możemy nie doceniać wartości zdjęć, gdyż inni ludzie oceniają nas przede wszystkim po wyglądzie. Na podstawie kilkusekundowej obserwacji naszego zdjęcia są w stanie wydać ocenę na temat naszych kompetencji zawodowych (dodatkowo bardzo niechętnie zmieniają zdanie).

Nawet rekruterzy z wykształceniem psychologicznym przyznają, że niejednokrotnie zdarzyło się im odrzucić kandydaturę na jakieś stanowisko (bez zapoznania się z treścią CV), tylko dlatego, że nie spodobało im się zdjęcie osoby aplikującej

Jakie efekty pomoże nam uzyskać sesja wizerunkowa?

Sesja wizerunkowa znacząco różni się od zwykłej sesji zdjęciowej. Celem tej drugiej jest przede wszystkim oddanie naszej powierzchowności w sposób atrakcyjny (wykonanie takich zdjęć nie jest trudne nawet dla amatora). Zadaniem zdjęć biznesowych jest wykreowanie naszego wizerunku jako prawdziwego specjalisty w swojej branży. Nie jest to zadanie proste – wymaga bowiem nie tylko zmysłu artystycznego, ale także wiedzy i doświadczenia, które zdobywa się latami.

Sprawdź jak wyglądą sesja wizerunkowa u Krzysztofa Zaleskiego

Dobry fotograf biznesowy może pośrednio sprawić, że ludzie zaczną nas inaczej postrzegać, dzięki czemu będziemy odnosić sukcesy w biznesie.


Zdjęcie: Katarzyna Ciućkowska, Fotograf: Krzysztof Zaleski

Sesja biznesowa – jak wyglądają przygotowania?

O niezbędnych przygotowaniach do sesji biznesowej poinformuje nas fotograf, z którym zdecydujemy się nawiązać współpracę. Dowiemy się od niego jak pozować, żeby wychodzić jak na zdjęciach jak najlepiej. Uzgodnimy również gdzie mają odbywać się zdjęcia.

Do najważniejszych elementów przygotowania do sesji zdjęciowej zaliczamy dobry sen i zjedzenie lekkiego śniadania. Pamiętajmy, że gdy będziemy niewyspani, będzie to widoczne na fotografiach. Fotograf biznesowy radzi również, żeby na kilka dni przed sesją nie spożywać napojów alkoholowych.

Niezależnie od tego w co ubierzemy się na sesję, nasz strój musi być idealnie wyprasowany. Aparat fotograficzny jest bowiem w stanie wychwycić zagniecenia, które są niewidoczne gołym okiem. Możemy pozować do zdjęć w okularach, jednak konieczne jest zdjęcie soczewek kontaktowych (oczy w soczewkach wyglądają na zdjęciach nienaturalnie).

Co założyć na sesję biznesową?

Większość kobiet i mężczyzn decyduje się pozować do zdjęć w stroju biznesowym. Panowie najczęściej zakładają elegancki garnitur, natomiast panie wybierają kostiumy, garnitury lub eleganckie sukienki. Popularne jest także pozowanie w uniformie zawodowym. Jeżeli jednak uważamy, że formalny strój nie pasuje do charakteru naszej działalności, nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby ubrać się inaczej (warto jednak uzgodnić to z fotografem).

Choć mamy dużą dowolność w wyborze stroju, unikajmy kolorów jaskrawych, a także ubrań w drobne wzory – one nigdy nie wyglądają dobrze na zdjęciach. Niewskazane są ubrania prześwitujące i duże dekolty (takie stroje nie zrobią dobrego wrażenia na naszych klientach i partnerach biznesowych).

Rola profesjonalizmu w fotografii biznesowej

Współczesny świat biznesowy wymaga od nas nie tylko profesjonalizmu w działaniu, ale również dbałości o wizerunek. Fotografia biznesowa stała się swoistą wizytówką każdego przedsiębiorcy, autora czy specjalisty w danej branży. Pierwsze wrażenie, jakie robimy na potencjalnym kliencie, często zależy od zdjęcia wizerunkowego, które prezentujemy w mediach społecznościowych, na stronie firmowej czy w portfolio. Dlatego tak ważne jest, aby do realizacji takich sesji zdjęciowych zatrudnić prawdziwego profesjonalistę.

Klient, szukając usług czy produktów w biznesie, często kieruje się pierwszym wrażeniem. Profesjonalne zdjęcia, wykonane w studio lub plenerze, które ukazują cechy osobowości fotografowanej osoby, jej profesjonalizm i estetykę, budują zaufanie i dodają wartości marce, którą reprezentuje. Dlatego też sesje zdjęciowe, czy to portret biznesowy, czy fotografia korporacyjna, powinny być realizowane przez fotografów specjalizujących się w tej dziedzinie. Tylko oni potrafią zadbać o odpowiednią stylizację, spójny wizerunek i profesjonalną obróbkę zdjęć. Dodatkowo, mając w swoim portfolio wiele udanych sesji, potrafią doradzić w kwestii najlepszej lokalizacji czy cennika. Dbając o swoją markę, warto więc prowadzić współpracę z tymi, którzy rozumieją ważność profesjonalnego wizerunku w świecie biznesu. 🙂

Zdjęcie: Michał Świderski, Fotograf: Krzysztof Zaleski

5/5 - (1 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *