Piękno zaczyna się od środka. Oczyszczanie czy dieta?

magazynkobiet.pl - iStock 854725370 1050x700 - Piękno zaczyna się od środka. Oczyszczanie czy dieta?

Mówi się, że jesteśmy tym, co jemy. Jednak, gdy spojrzymy na to precyzyjniej, zrozumiemy, że jesteśmy tym, co nasz organizm jest w stanie strawić i przyswoić. Na nasz wygląd, cerę, stan naszej skóry, włosów, ogólnego zdrowia i samopoczucia ma ogromny wpływ to, jak się odżywiamy.

Niewykorzystany potencjał

Naukowcy twierdzą, że człowiek ma potencjał, aby żyć w zdrowiu 100-150 lat, tymczasem żyje średnio 70-80 lat i niestety coraz częściej boryka się z wieloma dolegliwościami i chorobami cywilizacyjnymi. Dobra wiadomość jest taka, że w dużym stopniu mamy na to wpływ. Naszą urodę, zdrowie i samopoczucie możemy wyregulować poprzez to, jak będziemy traktować nasze ciało. Skutki źle zbilansowanej diety objawiają się tyciem i zaburzeniami trawienia, puchnięciem, bólami głowy, chronicznym zmęczeniem, zmiennością nastrojów, skłonnością do stanów zapalnych i… problemami skórnymi. Niewiele osób zdaje sobie sprawę np. z tego, że wiele otyłych osób to osoby niedożywione!

Jak wspierać nasze piękno od środka?

Nie będziemy proponować kolejnej cud-diety, nie ma co się oszukiwać – zdrowe życie to zdrowe nawyki żywieniowe. To, co jemy, ma nas odżywiać i inicjować procesy odnowy organizmu. Konieczna jest więc zmiana nawyków żywieniowych, podniesienie wartości odżywczych naszego pożywienia oraz ułatwienie organizmowi oczyszczanie się z toksyn – choćby poprzez niedostarczanie ich. Proces odnowy organizmu nie trwa jak dieta – 2 tygodnie czy miesiąc. Potrzeba pokory i gotowości do zmian w żywieniu, a przede wszystkim cierpliwości, bo na to, co mamy dziś, pracowałyśmy latami.

1. Po pierwsze jedz czysto.

Niech podstawą twojej diety będą produkty roślinne, nieprzetworzone w procesach rafinacji, pasteryzacji itp.. Warzywa, owoce, ziarna czy orzechy są idealnym wyborem. Dbaj o to, by nie jeść niczego, co pochodzi z upraw GMO i zawiera dodatki chemiczne, jak barwniki, konserwanty i polepszacze. Nasze zepsute przez chemię zmysły smaku i zapachu po mniej więcej dwóch tygodniach czystego, prostego jedzenia nauczą się na nowo czerpać radość z prawdziwego jedzenia.

2. Zwiększ spożycie łatwo przyswajalnych białek w zamian za ciężkostrawne i zakwaszające organizm białka zwierzęce.

Brązowy ryż, rośliny strączkowe, a szczególnie zielony groszek, są bardzo bogate we wspaniale tolerowane przez nasze ciała białka. Jednocześnie wyeliminuj pokarmy powodujące zaburzenia pH (tzw. zakwaszające ciało) – przede wszystkim tanie, przetworzone jedzenie, fast foody i tzw. białe produkty: cukier, mąka, nabiał (są pozbawione wartości odżywczych). Do tego dochodzi kukurydza i soja – produkty najbardziej zmodyfikowane genetycznie ze wszystkich dostępnych na całym świecie roślin.

3. Pomóż organizmowi usunąć toksyny, hormony i antybiotyki dostarczane z żywnością.

Są one szkodliwymi substancjami nie tylko z powodu ich chemicznego pochodzenia, ale również dlatego, że organizm nie jest w stanie ich strawić i przyswoić.
Usuwaniem ich z organizmu zajmuje wątroba i nerki. Na ogół narządy te dobrze sobie radzą z tym zadaniem. Problem pojawia się, gdy jest ich zbyt dużo i gdy dostarczamy ich nieustannie wraz z jedzeniem, używkami i nieodpowiednimi kosmetykami. Kiedy mechanizm oczyszczania staje się mniej wydolny, pojawiają się pierwsze symptomy. Po pierwsze spada nam odporność, łatwiej się przeziębiamy i borykamy ze stanami zapalnymi. Mamy stałą ilość komórek odpornościowych i w pewnym momencie organizm musi wybrać, z czym walczyć – z toksynami czy wirusami i bakteriami. Na wszystko nie ma mocy przerobowych, więc ciało zaczyna szukać innych sposobów na usunięcie tego, co organizmowi szkodzi. Wówczas pojawiają się zmiany skórne, np. trądzik, egzemy, nadwrażliwość i alergie. Zaczynamy się też starzeć dużo szybciej, niż wskazują na to nasze możliwości biologiczne.

4. Idealna dieta na całe życie

Idealny przepis to talerz w połowie wypełniony warzywami (im więcej kolorów tym lepiej), ćwiartką dobrego białka (ryby, warzywa strączkowe, brązowy ryż, chude mięso), 10-15% węglowodanów złożonych, jak kasze i produkty z pełnego przemiału wraz z odrobiną zdrowych nierafinowanych tłuszczy: olejów z pierwszego tłoczenia, ziaren i orzechów. Do tego czysta woda przez cały dzień. Organizm potrzebuje wilgoci, by skutecznie na bieżąco oczyszczać się z niepotrzebnych produktów przemiany materii.

Piękno zaczyna się od środka. Oczyszczanie czy dieta?
5 (100%) 2 votes

Polacane:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *