Marka Wspiera Markę – trójmiejski wieczór z artystami w roli głównej zakończony wielkim sukcesem

11 marca w Muzeum Miasta Gdyni odbył się długo wyczekiwany wieczór artystyczny Marka Wspiera Markę, który zdecydowanie należy zaliczyć do niezwykle udanych.

Już pierwszy punkt wieczoru jakim było otwarcie wystawy Dominiki Żurawskiej w galerii w Gdyńskim Centrum Filmowym zyskał nasze uznanie. Malarka, na stałe mieszkająca w Wielkiej Brytanii, występująca pod pseudonimem D.O.M. pokazała publiczności 15 obrazów – urzekające portrety kobiet.

Przedmowę do wystawy wygłosili Magdalena Jacoń z Gdyńskiego Centrum Filmowego, Artur Krajewski, znany w Polsce marszand i mecenas sztuki oraz Anna Szubert – pomysłodawczyni wystawy w Polsce i prywatnie wielka fanka malarki.

Przed godziną 20.00 goście przenieśli się do Muzeum Miasta Gdyni, zaledwie kilkaset metrów od galerii na pokaz stylizacji w oparciu o polskie marki. Taki pokaz, łączący wiele wspaniałych nazwisk świata mody i opierający się na łączeniu ich w jednej stylizacji to pierwsze takie wydarzenie w Polsce, ale druga jego odsłona. Mówi się, że druga książka, drugi film, drugi projekt jest najważniejszy, bo pierwszy sukces może być przypadkowy. Śmiało można powiedzieć, że drugi pokaz był sukcesem i takie opinie wyrażali wszyscy zapytani goście.

Jako pierwsza głos zabrała Dominika Zabrocka- Dyrektor Biura Prezydenta Gdyni.

Kolejnym uroczym mówcą okazał się konsul honorowy Francji Alain Mompert. To była piękna pochwała Polski. Zdanie „Nie trzeba jechać do Włoch czy Francji by kupić piękne ubrania od polskich projektantów” zebrała gromkie brawa!

Jako trzecia na scenę została zaproszona główna organizatorka i pomysłodawczyni wydarzenia Anna Szubert- promotorka polskich marek i idei multibrandingu. Ideę współpracy od 5 lat stara się również „zaszczepić w DNA” studentów architektury Sopockiej Szkoły Wyższej. Niewątpliwie jej nazwisko budzi autentyczną sympatię. Pełna sala gości nagrodziła jej wystąpienie wielkimi brawami.

Wszystko co można było zobaczyć tego wieczora w Gdyni zasługuję na uwagę. Po pierwsze miejsce wydarzenia- Muzeum Miasta Gdyni. To perła miasta i wybór tego miejsca to był strzał w dziesiątkę. Połączenia ducha nowoczesności z tradycją, słów moda i eksponaty pozwoliło spojrzeć na łączenie marek w zupełnie nowym świetle. Podziękowania dla Dyrektora Muzeum Pana Jacka Friedricha za gościnę wydarzenia.

Wystrój i aranżacja wnętrz muzeum nawiązywały do Gdyni, morza, piasku i żagli. Ten wspaniały efekt to zasługa Karoliny Łuczyńskiej – designerki wnętrz i Edyty Kasperczak projektantki ręcznie robionych naczyń ze szkła, które pięknie dopełniały całości.

A potem zgasły światła i reflektory rozświetliły ulicę dla modelek na nowo. „Trzy ulice: Pekin, Gdynia, Londyn” to tytuł pokazu stylizacji, który przygotował Tomek Gąsienica Józkowy, który od lat zajmuje się stylizacjami na wielkich pokazach modach od Rzymu po Pekin. Za fryzury modelek odpowiadała Teresa Opiała – dwukrotna zwyciężczyni prestiżowego konkursu Color Trophy – fryzjerskiego odpowiednika filmowych Oscarów. Makijaże to zasługa Marzeny Niewiarowskiej – pomorskiej ekspertki od charakteryzacji, związanej na stałe m. in. z Operą Bałtycką.

No i najważniejsze. Modelki, pokaz i stroje. Wśród projektantów i marek, które można było oglądać podczas wieczoru „Marka wspiera Markę” nie zabrakło znanych nazwisk jak również młodych i zdolnych pasjonatów mody, a wśród nich: Natasha Pavluchenko, Patryk Wojciechowski, Michał Starost, Łukasz Dopieralski, Aggashe, Taranko, Furelle, La Metamorphose, Anja Coraletti, Kasia Ostapowicz, True Color by Ann, Gioiello, Bocco, Magya, Marasimsim Biżuteria i Torebki oraz Victoria Bramin jewellery design.

Sponsorami wieczoru były marki: Audi Centrum Gdynia, Oceanic – producent kosmetyków AA , Nell Court, Holistic Clinic, Tawerna Orłowska, Cukiernia Więcej oraz Browar Miejski Sopot.

Idąc za słowami Dominiki Zabrockiej z Biura Prezydenta Gdyni, która wyraziła nadzieję, że wieczór Marka Wspiera Markę wpisze się na stałe w kalendarz wydarzeń w Gdyni, nasza redakcja również trzyma kciuki, by życzenia się spełniły. Następny pokaz planowany jest na wrzesień.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *