MADISON – OD 15 LAT ZAWSZE PO „DRODZE”

 

Blisko 7 mln klientów rocznie i 99 proc. poziom najmu – takimi danymi może poszczycić się jedna z najbardziej znanych i popularnych galerii handlowych w Gdańsku, obchodząca właśnie 15-lecie istnienia – Galeria Madison. Po gruntownym remoncie, jaki w ostatnich miesiącach przeszła, to także prawdopodobnie najładniejsza, pod względem architektury i wystroju wnętrz, galeria handlowa w Trójmieście.

Galeria Madison usytuowana jest w samym sercu miasta. Lokalizacja ta była od zawsze związana z handlem – zanim powstała galeria działał tu tradycyjny Targ Kaszubski. Handlową historię tego miejsca przywołali architekci obiektu projektując pasaże w sposób naśladujący ruch uliczkami targowymi, a witryny sklepów przyozdabiając tradycyjnymi rzeźbami – maszkaronami. Dziś jednak, po gruntownej rewitalizacji, Madison wygląda zupełnie inaczej.

15 lat temu galeria Madison była pierwszym nowoczesnym obiektem handlowym w Trójmieście. Zakupy w galerii handlowej były atrakcją samą w sobie, a my jako pierwsze prawdziwe centrum handlowe, dodatkowo ulokowane w samym sercu gdańskiej Starówki, przyciągaliśmy tłumy. Dla każdego – mieszkańców, studentów, turystów – Madison był zawsze „po drodze”. Byliśmy pierwsi, wyznaczaliśmy standardy nowoczesnego handlu. Dziś zmieniło się wszystko: standardy rynkowe, oczekiwania klientów, i nawet sami klienci – ale nie zmieniło się jedno – wciąż jesteśmy „po drodze” – uważa Anna Thomas Dyrektor Zarządzająca, Madison.

MADISON – MIEJSKIE ZWIERZĘ

Zlokalizowany w centrum miasta, przy skrzyżowaniu ulic Rajskiej i Heweliusza, 5 minut od największych gdańskich atrakcji turystycznych, hoteli, dworców PKP, PKS i SKM. W sąsiedztwie głównych szlaków turystycznych, ścieżek rowerowych, w okolicy licznie powstających biurowców. Madison przez lata wrósł w tkankę miejską i stał się naturalną śródmiejską przestrzenią – pełną życia, wygodną i swojską, z bogatą ofertą handlu, usług i gastronomii.

Mimo parkingu podziemnego, czterech na pięciu klientów odwiedza galerię na piechotę albo przyjeżdża rowerem. Przybywa osób odwiedzających kawiarnie i restauracje, co widać zwłaszcza w porze lunchu, kiedy duża część z blisko 8 tys. pracowników okolicznych biurowców szuka chwili wytchnienia poza miejscem pracy.

Jako, że Madison to stały punkt na turystycznej mapie Trójmiasta, w galerii otwarto Punkt Informacji Turystycznej, który promuje atrakcje Gdańska wśród odwiedzających miasto, a tych z każdym rokiem przybywa. Miasto pokochali Skandynawowie, Niemcy i goście z Wielkiej Brytanii czy Francji co potwierdzają statystyki ruchu lotniczego (ponad 4,6 mln pasażerów rocznie), ale ruch turystyczny to przede wszystkim Polacy.

Potencjał miejsca wspiera dodatkowo jego wielofunkcyjność i kompaktowość. Mimo, że Madison to połączenie galerii handlowej z centrum medycznym, fitness i kompleksem biurowym, rozmiar galerii nie przytłacza. Na 28 tys. mkw. GLA ulokowano wszystko, czego potrzebuje współczesny mieszczuch: sklepy, restauracje, piekarnię, salony kosmetyczne i fryzjerskie, fitness, centrum SPA, centrum medyczne, punkt krawiecki, naprawy kaletnicze, pralnia i wiele innych. Codziennie widać tu miejski ruch: galerię przemierzają mieszkańcy, rano spiesząc się do pracy wstępują po pieczywo, a wracając wpadają do kosmetyczki, na fitness czy na chwilę odpoczynku przy kawie. Pracownicy zatrudnieni w biurach na terenie Madisona w naturalny sposób wybierają galerię jako miejsce na lunch lub spotkanie biznesowe. Miejski charakter obiektu znalazł także symboliczne odzwierciedlenie w nowym, minimalistycznym logotypie galerii, który nawiązuje do siatki gdańskich ulic.

To zdecydowanie szczególny projekt, który można porównać raczej z high streetowym domem handlowym w największych metropoliach niż z projektami handlowymi, które przychodzą nam na myśl w polskich warunkachprzekonuje Grzegorz Mroczek, Vice President CREAM, zapytany o Galerię Madison.

ZMIANY I ROZWÓJ

Potencjał miasta widzą nie tylko inwestorzy dynamicznie powstających projektów mieszkaniowych i biurowych, ale turyści z całego świata. W 2017 roku Gdańsk znalazł się na liście najlepszych europejskich miast turystycznych (Best Europen Destination 2017), a w najnowszym rankingu portalu podróżniczego Tripadvisor „Top Destinations on the Rise – Europe” Gdańsk to „numer jeden” pośród wszystkich innych destynacji.

– Gdańsk wspaniale rozwija się przez ostatnie 15 lat, dzięki czemu zmienia się także nasze najbliższe otoczenie – ocenia Anna Thomas. – Miasto rewitalizuje się i otwiera niejako „w naszym kierunku”. Po sąsiedzku, na przeciwległej ulicy powstał kompleks eleganckich apartamentów „Rajska 8”. W najbliższym czasie połączymy się z naszym sąsiadem wspólną strefą o charakterze rekreacyjno-wypoczynkowym, z gastronomią i mini parkiem, z których mogą korzystać klienci i mieszkańcy.

Trwa także zakrojona na szeroką skalę rewitalizacja ponad 50 ha terenów poprzemysłowych po byłej stoczni. To projekt „Młode Miasto”, który zakłada powstanie nowoczesnej, wielofunkcyjnej dzielnicy mieszkalno-biurowej z przestrzenią publiczną i światową architekturą. – Po rewitalizacji starych zabudowań powstaną nowe budynki a w nich hotele, biura, modne lokale gastronomiczne, sklepy i klimatyczne galerie sztuki. W naszej najbliższej okolicy powstanie 2 tys. mieszkań, 1 tys. miejsc hotelowych i 110 tys. powierzchni biurowej – podsumowuje Anna Thomas.

Inwestycje te kierowane są do przedstawicieli klasy średniej, dla których styl, design i nowoczesne technologie to element codzienności. Z myślą o oczekiwaniach m.in takich klientów zarządzający Galerii Madison przeprowadzili w tym roku gruntowny remodelling: remont budynku oraz rekomercjalizację. Obecnie wnętrze galerii nawiązuje do skandynawskiej estetyki: prostych form, przyjaznej architektury i filozofii „hygge”. W jasnych, przestronnych korytarzach na klientów czekają wygodne fotele i pufy oraz meble i ozdoby wykonane z drewna, co tworzy komfortową, niemalże domową przestrzeń handlową. Zmodernizowano pasaże galerii: ujednolicono witryny sklepów, wymieniono okładziny podłogowe i sufity, zamontowano nowe oświetlenie oraz system identyfikacji i nawigacji. Powstały wygodne i funkcjonalne strefy odpoczynku wypełnione przytulnymi meblami. Jasne, pełne naturalnego światła, wnętrze można podziwiać z nowej, panoramicznej windy.

Remodelling obiektu widoczny jest także w wyjątkowych konceptach obecnych w galerii. W drugiej połowie listopada zaplanowano otwarcie nowego formatu sieci spożywczej „Netto 3.0”, który charakteryzuje ekologia i prostota w wystroju wnętrza oparta o styl hygge, również bliski firmie Netto, która jest częścią duńskiego koncernu Salling Group.

EMOCJE RZĄDZĄ ŚWIATEM (ZAKUPÓW)

Wiemy jak ważny jest „shopping experience” czyli wrażenia i emocje, jakich doświadcza klient podczas wizyty w centrum handlowym. Liczy się otoczenie w jakim przebywamy, piękne wnętrza, przyjazna przestrzeń, ale pozytywnych wrażeń dostarczają także unikalne koncepty handlowe i skoncentrowana na potrzebach klienta obsługawyjaśnia Anna Thomas.15 lat temu mogliśmy skusić konsumentów produktem i ceną, w dzisiejszym świecie, te same produkty, w tych samych cenach oferują inni, dlatego o zakupie decydują często emocje i wrażenia, jakich doświadczamy podczas zakupów. Przyjazne miejsce, wygoda i wysokiej jakości obsługa – to od nich coraz częściej zależy footfall galerii – dodaje A.Thomas.

Madison najemców dobiera starannie, szuka takich, którzy podzielają podobny styl myślenia i wartości. Jednym z nich jest Instytut Zdrowia i Urody Yasumi, który na swój debiut w przestrzeni galerii handlowej wybrał właśnie Madison. Jak mówi Iwona Ziemianowicz, właścicielka Instytutu YasumiW Galerii Madison tempo zakupów jest inne, a klient bardziej „slow” – dojrzały, świadomy, z jasno określonym celem wizyty. Charakter obiektu doskonale wpasowuje się w filozofię naszej marki – wysokiej jakości usług i dbałości o kontakt z klientem. 

– Jesteśmy galerią „butikową” – przyjazną i kameralną, skupioną na spełnianiu realnych potrzeb naszych klientów. Liczy się dla nas jakość obsługi i unikalny charakter doświadczenia zakupowego, co czyni z Galerii Madison idealne miejsce dla marek typu slow retail, ale również dla marek sieciowych, dla których istotna jest personalizacja usług. Nasza strategia komercjalizacji sprawdza się – obecnie galeria jest wynajęta w 99 proc. informuje Magdalena Dampc, zastępca dyrektora ds. najmu.

Pozytywnych wrażeń, i to nie tylko smakowych, dostarcza rozbudowana strefa gastronomiczna MADISON FOOD ZONE. Z myślą o potrzebach „sąsiadów” – pracowników okolicznych biurowców, przyszłych mieszkańców Młodego Miasta oraz obecnych – pobliskich apartamentów, poszerzono ofertę gastronomiczną. Pojawiła się nowa, na lokalnym rynku, marka street food – Burgerland Meat and Vege, OLIMP oferujący dania kuchni polskiej, LIKE THAI z kuchnią azjatycką a także lubiane marki jak Pizza Hut, Subway, Bioway czy BERLIN DONER KEBAP z kuchnią turecką.

Największą atrakcją FOOD ZONE będzie jednak zaplanowany na przyszły rok przeszklony taras widokowy. Nad głównym wejściem do galerii powstanie zewnętrzne patio połączone ze strefą restauracyjną. Doskonała lokalizacja, dobrze przemyślany i konsekwentnie realizowany rozwój zgodny z oczekiwaniami klientów, „szyty na miarę” dobór najemców oraz połączenie funkcji handlowej, biurowej i centrum medycznego – to od 15 lat zapewnia nam lojalnych klientów –uważa Anna Thomas. – Gruntowny remont, jakiemu poddaliśmy obiekt zarówno od strony wizualnej, jak i koncepcyjnej to była ważna strategicznie decyzja. Każdego dnia widzę ile pozytywnych emocji i wrażeń dostarcza odwiedzającym wizyta w galerii. Ta wyjątkowość miejsca jest dostrzegalna i wyczuwalna, a my nieustannie pracujemy nad tym, by nasz unikalny „shopping experience” przyciągał kolejnych klientów. – podsumowuje Anna Thomas.

5/5 - (2 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *