Kobieta biznesu i jej narzędzia pracy

ubranie biznesowe

W moim cyklu artykułów skupię się na tym, jakie narzędzia i dlaczego potrzebne są kobietom w pracy przedstawiciela handlowego. Mój pierwszy tekst dotyczy jednego z podstawowych narzędzi, a mianowicie  – ubioru biznesowego.

Na początek krótka definicja:

Narzędzie – urządzenie służące do bezpośredniego oddziaływania w procesie pracy na przedmiot pracy, stanowiące wyposażenie człowieka lub maszyny. Większość prostych narzędzi jest maszynami prostymi. Narzędzie pozwala wykonać to, czego przeciętny człowiek nie byłby w stanie wykonać “gołymi rękami” lub ułatwia to, co może wykonać sam.

Za takie „ułatwienie” niewątpliwe możemy uznać strój biznesowy, a oto jego krótka charakterystyka w przypadku kobiet:

  • Garsonka – marynarka + spódnica, marynarka + spodnie, marynarka + sukienka
  • Bluzka – koniecznie z klasycznym kołnierzykiem
  • Rajstopy – najlepiej cieliste, ew. grafitowe
  • Buty – koniecznie zakryte palce i pięty, obcas ok. 5-7 cm (jeżeli chodzi o kozaki, to cholewka nie powinna być wyższa niż do kolan)
  • Apaszka – jako dodatek ( opcjonalnie)
  • Biżuteria – max. obrączka, 1-2 pierścionki, delikatny łańcuszek na szyi ( raczej bez)

Na co jeszcze musisz zwrócić uwagę?

Poniżej 10 porad, które pomogą Ci odpowiednio zaprezentować się podczas biznesowych spotkań.

1. Stonowane kolory

Za najkorzystniejsze kolory garsonki możemy uznać: granatowy, szary, grafitowy. Zdecydowanie najmniej celnym będzie kolor czarny, gdyż  kobieta pracująca jako przedstawiciel handlowy, ubrana w taki kolor, sprawia wrażenie zbyt oficjalnej oraz poważnej. Garsonki w niezbyt jaskrawych kolorach są dopuszczalne, jednak decydować się na nie powinny osoby, mające duże doświadczenie w sprzedaży oraz wypracowały już swój określony styl pracy. Kwintesencją elegancji biznesowej jest wyrafinowana prostota.

2. Dobrze dopasowana garsonka

Dobrze dopasowana pod względem rozmiaru i kroju garsonka świadczy o klasie kobiety biznesu. Opinająca się garderoba, obcisłe bluzki, sweterki wyglądają nieestetycznie, często też odwracają uwagę klientów. Taki ubiór jest nie na miejscu i nie dodaje prestiżu ani profesjonalizmu. Trzeba zatem znaleźć złoty środek i wybierać stroje niezbyt luźne ani też zbyt przylegające do ciała.

3. Naturalny kolor paznokci

Paznokcie w żadnym wypadku nie powinny skupiać uwagi rozmówcy, no może tym, że są zadbane. Generalnie przyjmuje się, iż powinny być one w naturalnym kolorze. Kobiety, które mają problemy z paznokciami mogą nosić sztuczne (żelowe, akrylowe lub modne ostatnio – jedwabne). Ważne, aby były krótkie i niepomalowane na kolorowo. Dopuszczalny jest manicure francuski.

4. Ubrania bez widocznych logotypów marki

Kobieta biznesu ubiera się w odzież najlepszej jakości, jednak nazwy marek tych ubrań pozostawia dla siebie. Wysoka jakość garsonki, bluzki czy butów sama się obroni.

5. Umiar w odsłanianiu części ciała

W biznesie obowiązuje zasada: „Im więcej pokażesz, tym mniej jesteś ważna.” Zachowaj umiar w dekoltach,  odsłanianiu ramion czy zbyt długich rozcięciach spódnicy.

6. Modnie nie znaczy biznesowo

Legginsy i szorty to bardzo modne obecnie części damskiej garderoby. Pamiętaj jednak – nigdy w biznesie!

7. Wyróżnij się!

Panie bardzo cenią sobie oryginalny wygląd. Wiele kobiet, z którymi rozmawiałam, twierdziło, że lubią mieć w szafie ubrania unikatowe. I bardzo dobrze! Wyróżniaj się! Proszę tylko o jedno – niech to nie będą lamparcie cętki czy efektowne pasy zebry, tego typu motywy w żadnym wypadku nie pasują do biznesowej elegancji.

8. Naturalny make-up

Z badań wynika, że kobiety noszące makijaż prezentują się bardziej profesjonalnie od ich koleżanek, preferujących 100 proc. naturalność w tej dziedzinie. Te same badania potwierdzają, że przesadny makijaż wpływa jeszcze gorzej na nasz biznesowy wizerunek, niż jego zupełny brak, gdyż kojarzy się z wulgarnością i tandetą. Dobrze wykonany make-up powinien być bardzo dyskretny i przez to prawie niewidoczny. Jednym słowem: umiejętność wykonania odpowiedniego makijażu na pewno przyniesie wymierne korzyści –  warto się tego nauczyć.

9. Pełne obuwie

Buty zawsze powinny być pełne. Sandały czy klapki nawet w największe upały są niedopuszczalne.  Jedyną częścią stopy, którą kobieta może mieć odsłoniętą, w wyjątkowych sytuacjach, jest pięta. Palce zawsze muszą być zakryte.

10. Spódnica do połowy kolan

Idealna długość spódnicy to długość do połowy kolan lub zaraz za kolano. Zbyt krótka spódnica może być kłopotliwa w niektórych sytuacjach, np. gdy siedzimy na fotelu lub niskim krześle.  Warto również pomyśleć o zapasowych rajstopach. Szkoda by było odwoływać spotkanie z klientem, tylko dlatego, że poszło oczko.

Jeżeli będziesz miała jakieś pytania na temat artykułu, chętnie odpowiem ula@firmamuzyk.pl

Kobieta biznesu i jej narzędzia pracy
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *