Home office – jak efektywnie zorganizować miejsce pracy?

magazynkobiet.pl - photo 1562071707 7249ab429b2a 1050x700 - Home office – jak efektywnie zorganizować miejsce pracy?

Kluczem do efektywnej i przyjemnej pracy z domu jest odpowiednia organizacja dnia oraz utrzymanie uporządkowanej i czystej przestrzeni. Utrzymanie zorganizowanego biura w domu to nie tylko kwestia estetyki, ale również pomoc w koncentracji. Podpowiadamy, jak stworzyć biuro idealne.

Organizacja przede wszystkim

Posiadanie biura domowego może być bardzo wygodne, ale jeśli nie jest dobrze zorganizowane, może stać się problemem i prowadzić do niskiej produktywności. Ważne jest utrzymanie czystości na biurku i unikanie umieszczenia tam przedmiotów niezwiązanych z pracą. Unikaj gromadzenia dokumentów, kartek i zbędnych papierów oraz pozostawiania przedmiotów rozrzuconych na powierzchni roboczej.

W przypadku osób, które muszą korzystać  z wielu dokumentów i druków, rozwiązaniem może być wykorzystanie tacek i segregatorów. Najważniejsze dokumenty przechowuj w szafkach i szufladach. W miarę możliwości staraj się wybierać organizery mobilne, co pomoże zapobiec gubieniu się małych przedmiotów.

Postaw na przedmioty wielofunkcyjne, co pomoże zaoszczędzić przestrzeń, na przykład model komputerów All-in-One, który zajmuje mniej miejsca na stole. Zadbaj o bezpieczeństwo sprzętu. Pobieraj aplikacje wyłącznie z zaufanych źródeł, zmień ustawienia domyślne routera. Możesz też zainstalować usługę VPN, która poprzez wirtualną zmianę adresu IP uczyni sprzęt niewidocznym dla hakerów. Regularnie aktualizuj system i program antywirusowy.

Work – life balace i home office

Częstym błędem osób, pracujących w systemie home office, jest mieszanie życia zawodowego i osobistego. Zwłaszcza jeśli posiadamy małe mieszkanie i współlokatorów może okazać się to problematyczne, jednak nie potrzebujemy całego odrębnego pomieszczenia. Wystarczy spokojny kącik, ważne jest, aby była to przestrzeń poświęcona wyłącznie do pracy.

Podczas home office łatwo stracić poczucie czasu. Unikaj pokusy, by pracować, kiedy tylko możesz, i ustal stałe godziny pracy. W przeciwnym wypadku istnieje duże ryzyko, że dzień pracy ulegnie rozwleczeniu i w efekcie będziesz miała poczucie, że jesteś w pracy całą dobę. Niech wielozadaniowość nie dotyczy obowiązków domowych. Rozwieszenie prania lub posprzątanie kuchni w przerwach w pracy może być kuszące, ale będzie to bardziej rozpraszające niż pomocne. Przerwy wykorzystaj lepiej na krótki spacer, wyjście na balkon lub przygotowanie pysznej kawy z pianką.

Ustalenie konkretnych godzin pracy jest szczególnie przydatne, jeśli masz dzieci. Dzięki temu będzie CI łatwiej wyjaśnić, że w określonych godzinach jesteś w trybie pracy, a przez resztę czasu możesz być w trybie rodzica. Oczywiście najwygodniej dostosować harmonogram do zobowiązań innych domowników, jeśli tylko jest to możliwe. Jeśli dzieci chodzą do szkoły, niech kończą zadania domowe, gdy Ty pracujesz. Pod koniec dnia pracy wyłącz komputer, opuść kącik służbowy. Nie oglądaj w tym samym miejscu seriali ani nie spożywaj posiłków. W ten sposób rozgraniczysz życie zawodowe od prywatnego nawet w tak wymagających warunkach.

Home office – jak efektywnie zorganizować miejsce pracy?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *