Do najbardziej popularnych postanowień noworocznych co roku należą dbanie o zdrowie i figurę, cele związane z domowym budżetem oraz te, dotyczące rozwoju (zarówno czytanie jednej książki miesięcznie, jak i znalezienie własnego stylu). Problemem nie jest wymyślanie kolejnych postanowień, tylko wytrwanie w nich przez cały rok. Aby to się udało, warto działać według trzech zasad:
1. Obierz realne postanowienia do wykonania
Podejmowanie postanowień noworocznych bez przygotowania, rzucanie się z nimi na głęboką wodę, jest prostą drogą do poniesienia klęski w ich realizacji. Niezależnie od tego, czy chcemy regularnie ćwiczyć, oszczędzać, czy rzucić palenie, musimy podejść do działania rozsądnie, aby się nie zniechęcić i dojść do obranego celu.
Jednymi z najczęstszych postanowień noworocznych są te, związane z finansami osobistymi. Jednak realizacja postanowienia „chcę więcej zarabiać” niekoniecznie może być zależna tylko od nas. Jeśli nasz szef nie zgodzi się na podwyżkę, nie będziemy w stanie dopełnić złożonej sobie obietnicy i poniesiemy w tym zakresie porażkę. Podobnie jest z kwestią ubierania postanowień w odpowiednie słowa, które od razu wyznaczą nam drogę do osiągnięcia celu: „będę oszczędzać” jest bardziej ogólne i tym samym mniej realne do zrealizowania niż np. „aby zaoszczędzić będę kupować tylko dobrej jakości przecenione produkty”.
– Nowy Rok to świetny moment na początek realizacji postanowień związanych z racjonalnym gospodarowaniem pieniędzmi. Zakup dobrej jakości produktów, często w ponadczasowej stylistyce, daje pewność, że posłużą nam one dłużej. Nasi klienci mogą oszczędzić podwójnie, ponieważ w trakcie sezonowej wyprzedaży kupują przecenione rzeczy, których ceny już wcześniej zostały obniżone do ceny outlet – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.
2. Wdrażaj postanowienia rozważnie
Coraz częściej można spotkać osoby, które z Nowym Rokiem chcą lepiej wyrazić siebie poprzez swój strój. Jednak zmiana całej garderoby od podstaw jest trudnym przedsięwzięciem, głownie ze względów finansowych. Coraz popularniejsze staje się wśród konsumentów nurt smart shopping – rozważnego kupowania.
– Mamy wymagających klientów, dla których ważne jest, aby kupować produkty wysokiej jakości, ale w niższych cenach. Mogą tym samym dosłownie zrealizować postanowienie „Nowy rok, nowy ja” dzięki zakupom w naszym centrum, ponieważ mają do dyspozycji bardzo duży wybór dobrych marek, takich jak Tommy Hilfiger, Calvin Klein, czy Guess. Dzięki temu łatwo odnajdą oryginalny styl, nie rujnując przy tym portfela – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.
Aż 3 na 4 klientów (74%), kupujących według idei smart shoppingu, korzysta z powszechnie znanych promocji i rabatów.1 Z kolei 47% deklaruje, że ze zniżek korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą one produktów, które zamierzali wcześniej kupić. Jednocześnie niemała grupa, bo prawie 20 proc. zawsze wybiera te produkty, które są aktualnie w promocji, kierując się chęcią zaoszczędzenia na codziennych wydatkach.2
Dane badania Payback Opinion Poll 2018
Raport Santander Consumer Bank „Polaków portfel własny – kochamy okazje” 2018