Znaleźć w Indiach nowy dom

magazynkobiet.pl - 20171211 135354 - Znaleźć w Indiach nowy dom

Znajomi, którzy odwiedzili przed nami Indie, powiedzieli, że albo pokochamy, albo znienawidzimy ten kraj. Bez kompromisów.

Według informacji w internecie, wyprawa dwóch kobiet do Delhi, w którym żyje znacznie więcej mężczyzn, niż kobiet nie jest najlepszym pomysłem. W wielu artykułach zwracano uwagę na macanie w tłumie, pożeranie wzrokiem, czy próby gwałtów w bramach. Nasze matki przesączone strachem prosiły o przemyślenie tej części podróży i przebookowanie biletów na inny kierunek. Siedząc w samolocie stworzyłyśmy plan, zakładający zachowanie dystansu do lokalnych mieszkańców. Głowy miałyśmy trzymać dumnie w górze i iść pewnie przed siebie, unikając kontaktu wzrokowego. A co najważniejsze, nie miałyśmy się do nikogo uśmiechać, bo przecież według tego, co wcześniej czytałyśmy, dawało zielone światło do nawiązania intymnego kontaktu.

magazynkobiet.pl - DSC 0168 1024x683 - Znaleźć w Indiach nowy dom

Plany sobą, ale rzeczywistość brutalnie weryfikuje nasze plany

Po przylocie do Delhi zapomniałyśmy o wszystkim, co wcześniej tak skrupulatnie sobie zaplanowałyśmy. O zachowaniu pewnej, prostej sylwetki mogłyśmy tylko pomarzyć, ponieważ kręgosłup automatycznie zginął się pod ciężarem plecaka. Zderzając się z nową kulturą, świątyniami, jedzeniem i ludźmi, uśmiechałyśmy się jak głupie na każdym kroku.

W pierwszych dniach pobytu w Delhi, pracowałyśmy w przyjacielskiej atmosferze dla hostelu Smile Inn, promując go w mediach społecznościowych. Już w tym miejscu zaczęłyśmy zastanawiać się nad wszystkim, co ludzie piszą o Indiach w internecie. Te opowieści Europejczyków po powrocie z tego kraju nijak miały się do tego, co zastałyśmy na miejscu. Mieszkałyśmy w samym sercu Delhi, gdzie ruch był ogromny, a przejście na drugą stronę ulicy często graniczyło z cudem. Wiele osób kazało nam unikać tej okolicy jak ognia. Na szczęście nie zawsze bierzemy do serca te dobre rady. Wybór miejsca zamieszkania okazało się naszą najlepszą decyzją. W Smile Inn spotkałyśmy samych pozytywnych i pomocnych ludzi, z którymi spędziłyśmy kilka spokojnych dni.

magazynkobiet.pl - 20171215 161544 - Znaleźć w Indiach nowy dom

Magia social media dotarła także do Indii

Po kilku dniach w Smile Inn, nie miałyśmy gdzie zamieszkać i w przypływie desperacji, opublikowałyśmy post na Facebooku. W zamian za miejsce do spania oferowałyśmy namalowanie murala w hostelu (tak jak to się dzieje przez większą część naszej podróży). Dostałyśmy odpowiedź od Hindusa, który zaoferował nam domową atmosferę, kuchnię matki, nocleg i wszystkie narzędzia potrzebne do pracy. Brzmiało to zbyt pięknie, żeby było prawdziwe. Nabrałyśmy dużego dystansu do jego oferty, ale zaproponowałyśmy spotkanie. Udało się! Tak poznałyśmy Pushkara i Narendra z grupy podróżniczej Bawray Banjaray. Przyszli, zobaczyli nasze prace i powiedzieli: “Tego szukaliśmy, powiedzcie kiedy możecie przyjechać”. Pierwsze lody zostały przełamane, a strony poczuły rodzącą się w powietrzu przyjaźń.

Prawie jak w domu, który tworzą ludzie z sercem na dłoni

Dwa dni później, byłyśmy już w ich domu, naszym nowym miejscu pracy. Jedliśmy wspólnie kolację, przygotowaną przez przesympatyczną mamę. Byłyśmy w miejscu, które sprawiło, że pokochałyśmy Indie. Panowała w nim ciepła atmosfera, a my od pierwszego dnia byłyśmy traktowane jak członkinie rodziny. Poznani w nim ludzie, rozmowy o życiu, o różnicach kulturowych, otworzyły nam oczy. Nasza podróż miała szansę stać się ważnym doświadczeniem dla innych ludzi, zwłaszcza, że spotykałyśmy Hindusów, którzy po raz pierwszy rozmawiali z „obcymi”.

magazynkobiet.pl - 20171216 1421590 - Znaleźć w Indiach nowy dom
W Wigilię większość naszych bliskich spotkała się przy choince i rodzinnym stole, aby podzielić się opłatkiem i zjeść wspólną kolację. Nasza nowa multikulturowa ekipa właśnie w ten dzień wracała na motorach z rodzinnej wsi Narendra. Ciepło kolejnego domu, sympatyczni ludzie, zapach kwitnącego rzepaku i prażące słońce, były dla nas najlepszym prezentem, jaki mogłyśmy dostać “pod choinkę”.

Jeżeli ktoś zapyta nas kiedyś, czy Indie pokochałyśmy, czy znienawidziłyśmy, odpowiemy zgodnie: pokochałyśmy. I liczymy w głębi serca tu wrócić, bo wiemy, że czeka na nas dom, za którym będziemy tęsknić.