Wszystkie odcienie piękna. Jak Polki postrzegają swoją urodę?

Czy Polki czują się piękne? Zapytaliśmy kobiety czy akceptują swoje odbicie w lustrze czy raczej chciałyby zmienić coś w swoim wyglądzie? Czy swoje naturalne cechy postrzegają jako atuty czy wręcz przeciwnie – jako słabości? Badanie przeprowadzone na zlecenie marki Tymbark.

Naturalne piękno to coś, co każda z kobiet nosi w sobie. Problemem jest jednak to, że zawsze widzimy je u innych – często u osób z naszego najbliższego otoczenia – jednak bardzo rzadko u siebie, a Inni przecież dostrzegają w nas to, co piękne. Te i inne aspekty związane z urodą przy okazji święta Kobiet postanowił zbadać producent marchwiowo-owocowego soku Tymbark Vitamini, stworzonego z myślą o wspomaganiu naturalnego piękna. Czy warto zadręczać się myślami, że nie jesteśmy idealne czy lepiej uśmiechnąć się, zaakceptować siebie i pokochać w sobie swoją – jedyną w swoim rodzaju – naturalność? My już znamy prawidłową odpowiedź!

Dziewczyny lubią brąz?

Większość Polek chciałaby diametralnie zmienić swój wygląd – proste włosy na kręcone (35%), kręcone na proste (37%). Tylko około 1/3 posiadaczek włosów prostych, falowanych i kręconych jest zadowolonych z ich typu. Ponad połowa kobiet twierdzi, że mężczyznom podobają się najbardziej jasne blondynki. Czy z tego powodu chciałyby więc zmienić kolor swoich włosów na blond? Okazuje się, że niekoniecznie. Najchętniej wybrałyby odcień brązu (33%).  Sytuacja wygląda podobnie przy wyborze typu włosów –  kobiety najczęściej wybierają włosy kręcone (33%), ale uważają, że mężczyznom najbardziej odpowiadają falowane. Mimo ostatnio panującej mody na farbowanie włosów na kolor siwy – jako naturalny – to jest on najmniej pożądany.

Doceń to, co naturalne

Na polskich ulicach najczęściej spotykamy kobiety o prostych włosach (aż 62%) lub falowanych (27%), natomiast najrzadszym widokiem jest Polka z włosami supełkowymi/afro – tylko 1% kobiet w Polsce może poszczycić się posiadaniem tak wyjątkowego typu włosów. Wbrew panującemu na świecie przekonaniu, że w Polsce najczęściej można spotkać jasne blondynki okazuje się, że najwięcej Polek ma włosy koloru brązowego (44%)  lub ciemnego blondu (32%). Najbardziej niepospolitym kolorem jest za to rudy – rudowłose  stanowią zaledwie 2% ogółu, więc poza tym, że są uznawane za najbardziej energetyczne (odpowiada tak 47% kobiet), mogą cieszyć się swoją nieprzeciętnością. Jak widać, uroda Polek cechuje się dość dużą różnorodnością. Tymbark jest za tym, by ją docenić i cieszyć się swoim naturalnym pięknem.

Jakim odcieniem skóry charakteryzuje się największa liczba Polek? Zdecydowanie jest to cera jasna (43%), jednak większość kobiet nie jest z niej zadowolona i wolałaby mieć ciemniejszy odcień skóry, najlepiej śniady, co deklaruje 36%. Najrzadziej spotykana cera to ciemna, alabastrowa i żółta – łącznie 11%, przy czym dwa ostatnie zostały uznane zarówno przez kobiety za najmniej atrakcyjne.

Jak zaakceptować swoje piękno?

Według badania tylko co piąta Polka jest zadowolona ze swojego wyglądu, reszta zdecydowanie chciałaby coś w nim zmienić. Największe problemy kobiety mają z zaakceptowaniem swojej sylwetki (wzrost lub proporcje ciała oraz posiadanie zbędnych kilogramów). Kto najrzadziej wyraża niezadowolenie wobec swojego wyglądu? Kobiety, które piją codziennie soki marchwiowo-owocowe i traktują je jako przekąskę między posiłkami. Najbardziej motywuje je to, że soki stanowią 1 z 5  zalecanych dziennie porcji owoców i warzyw (79%), a także mają właściwości dobroczynne dla zdrowia (77%). Niewiele kobiet jednak zdaje sobie sprawę z tego, że soki posiadają dużą zawartość błonnika. Część z nich zauważa także dzięki sokom marchwiowo-owocowym poprawę swojego wyglądu –  szczególnie włosów, skóry i paznokci. Co ciekawe, potwierdzają to badania. Biorąc bowiem pod uwagę, że 8% wszystkich respondentek jest całkowicie niezadowolonych ze swojego wyglądu, to wśród kobiet pijących soki marchwiowo-owocowe codziennie, ten odsetek spada do marginalnych 2%. Z kolei 1/4 Polek, które piją soki przynajmniej raz w tygodniu lubi swój wygląd – co jest bardzo dobrym wynikiem, w porównaniu do 8% wśród kobiet, które takich soków nie spożywają w ogóle. Jak więc wydobyć w sobie naturalne piękno? Wystarczy regularnie pić  soki marchwiowo-owocowe zawierające beta-karoten z marchwi – który nas wspiera w dbałości o zdrową skórę – oraz witaminy C i E,  mające pozytywny wpływ na nasze samopoczucie.

Nie próbujmy stać się na siłę kimś innym. Dlaczego chcemy wyglądać jak inni, podczas gdy inni chcą wyglądać jak my? Uśmiechnijmy się i zaakceptujmy to, co dała nam natura.  Najlepiej pomaga w tym szklanka soku Vitamini, wydobywającego naturalne piękno skóry, włosów i paznokci – nie tylko dziś, ale każdego dnia.

Źródło: Wyniki Badania „Wielkie badanie urody Polek” przeprowadzonego na zlecenie marki Tymbark na próbie 1067 Polek w wieku 25+, 2017.

Informacje o marce TYMBARK

Marka Tymbark jest zdecydowanym liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. Produkty Tymbarku są doskonale znane również na rynkach zagranicznych – w ponad 30 krajach na całym świecie, m.in.: w Rumunii, Litwie, Łotwie, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Irlandii, USA, Szwecji, Finlandii, Holandii, na Malcie Cyprze. Tymbark to także jedna z najbardziej wartościowych i najlepiej postrzeganych przez konsumentów marek na polskim rynku. W jej portfolio znajdują się produkty szczególnie cenione przez konsumentów m.in.: owocowe i warzywne soki 100%, soki 100% dla dzieci, egzotyczna linia Owoce Świata, a także nektary, napoje i koktajle owocowe o wysublimowanych kompozycjach smakowych. Produkty Tymbark swój wyjątkowy smak zawdzięczają wyselekcjonowanym, dojrzałym owocom, dostarczanym przez najlepszych i sprawdzonych dostawców. Tymbark buduje swoją pozycję poprzez innowacyjność i elastyczność w reagowaniu na nowe wyzwania rynkowe, kreuje trendy i wyznacza nowe kierunki rozwoju.

Więcej na:

www.tymbark.com

\”Źródło: Wyniki Badania „Wielkie badanie urody Polek” przeprowadzonego na zlecenie marki Tymbark na próbie 1067 Polek w wieku 25+, 2017.\”

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *