Każdego dnia idziemy do pracy i spędzamy w niej osiem i więcej godzin. Pracownicy biurowi doskonale wiedzą, że cały dzień spędzony przy biurku prędzej czy później poskutkuje bólami kręgosłupa. Zakup wygodnych i ergonomicznych mebli do pracy pomoże uniknąć niepotrzebnego bólu i dyskomfortu.
Każdego dnia idziemy do pracy i spędzamy w niej osiem i więcej godzin. Pracownicy biurowi doskonale wiedzą, że cały dzień spędzony przy biurku prędzej czy później poskutkuje bólami kręgosłupa. Zakup wygodnych i ergonomicznych mebli do pracy pomoże uniknąć niepotrzebnego bólu i dyskomfortu.
Jakie wytyczne muszą spełniać meble biurowe?
Meble do biura muszą być:
– komfortowe,
– funkcjonalne,
– wykonane z solidnych materiałów,
– dostosowane do osób, które będą z nich korzystać,
– porządnie wykonane,
– muszą spełniać wymogi BHP,
– być komfortowe w użytkowaniu.
Jakie krzesła do biura wybrać?
Przepisy BHP, zawarte w rozporządzeniu ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku, jasno określają, jakie powinny być meble biurowe. Dotyczy to także krzeseł biurowych i biurek. Tak jak już to zostało wspomniane, muszą one być dopasowane do wzrostu osoby, która będzie z nich korzystać.
Krzesła biurowe muszą mieć regulowane i stabilne oparcie, które nie będzie wywoływało bólu ani dyskomfortu podczas i po pracy.
Siedzisko krzesła do gabinetu powinno mieć zaokrąglony brzeg, dzięki czemu nie powoduje uczucia dyskomfortu w tylnej części ud. Nie może również być zbyt głębokie, ponieważ będzie stwarzać tendencję do garbienia się. A jak wiadomo, nie jest to korzystne dla naszych pleców. Siedzisko nie może też być zbyt twarde. Dobre siedzisko to takie, które pozwala siedzieć w wygodnej, naturalnej, a jednocześnie wyprostowanej pozycji.
Podłokietniki powinny wspierać pracę rąk w trakcie siedzenia. W związku z tym mają być szerokie i wysokie. Oczywiście, wysokość podłokietników oraz samego krzesła należy dopasować do wzrostu osoby, która będzie na danym krześle siedzieć. Sama konstrukcja krzesła powinna pozwalać na zachowanie naturalnych kątów ułożenia ciała – kąta prostego między ramieniem a przedramieniem oraz udem a łydką. Dzięki temu uda się zmniejszyć nacisk na kręgosłup, a tym samym – zminimalizować ryzyko pojawienia się bólu lub dyskomfortu.
Materiał na oparciu krzesła powinien być przewiewny, ale również wytrzymały. Nie powinien się mechacić ani ścierać. Powinien także zapewniać odpowiednią cyrkulację powietrza – jest to szczególnie ważne podczas upałów. Z kolei konstrukcja krzesła powinna być wytrzymała i stabilna, aby zapewniać bezpieczeństwo siedzącemu na nim pracownikowi.
Wybierając krzesła biurowe, trzeba też pamiętać, aby kółka nie rysowały podłogi, po której będą się poruszać.
Dobrym wyborem będą obrotowe krzesła biurowe. Są mobilne, zatem przemieszczanie się nimi będzie proste i komfortowe.
Wysokiej jakości krzesła biurowe, biurka, regały, szafki, kontenery i inne meble do biura znajdą Państwo w ofercie sklepu Elzap!