Od Nowego Roku diler Mercedes-Benz, firma BMG Goworowski, pełni funkcję Sponsora Głównego gdyńskiej drużyny futbolu amerykańskiego SEAHAWKS Gdynia. Jest to najbardziej utytułowana i jedna z najstarszych drużyn tego sportu w Polsce.
Drużyna po raz pierwszy wystąpiła w Polskiej Lidze Futbolu Amerykańskiego w inauguracyjnym sezonie w 2006 roku. Nadchodzący sezon jest nie tylko jednym z największych wyzwań w historii Drużyny, ale także w historii futbolu, między innymi ze względu na start w zupełnie nowo utworzonej lidze w Polsce – LFA (Liga Futbolu Amerykańskiego). SEAHAWKS ma aspiracje, aby ponownie zdobyć tytuł Mistrza Polski. W osiągnięciu tego celu wtórować będzie BMG Goworowski.”
Stadionem domowym SEAHAWKS Gdynia jest Narodowy Stadion Rugby, znajdujący się w Gdyni przy ulicy Kazimierza Górskiego 10 (obok Hali Sportowo – Widowiskowej). Aktualnie w drużynie gra 150 zawodników, podzielonych na trzy sekcje: Seahawks Gdynia, Seahawks Gdynia II, Seahawks Gdynia Juniors.
Sukcesy SEAHAWKS to między innymi: tytuł Wicemistrza Polski 2017 i 2016, Mistrza Polski 2015, Wicemistrza PLFA I 2015 (Skład B), Mistrza Polski 2014, Wicemistrza PLFA II 2014 (Skład B), Mistrza Polski 2012, Mistrza Polski 2012 PLFA 8 (Skład B), Wicemistrza Polski 2008, Wicemistrza Polski 2006.
Państwo Goworowscy wsparli naszą drużynę w sezonie 2017 przy małej inicjatywie dofinansowania kalendarza drużyny juniorskiej. Gdy zakończyły się rozgrywki 2017 uznaliśmy, że warto rozpocząć szerszą współpracę na kolejny sezon, co spotkało się z aprobatą ze strony BMG Goworowski. Nie jest tajemnicą, że marka Mercedes-Benz jest partnerem finalisty SuperBowl (Atlanta Falcons) z 2017 roku oraz operatorem nowej Hali w Atlancie Mercedes-Benz Stadium. Udział tej marki w sporcie, ale również w samym Futbolu Amerykańskim uświadomił nam, że możemy wspólnie stworzyć bardzo fajną inicjatywę – informuje Michał Radelicki, Wiceprezes i Manager, SEAHAWKS Gdynia.
Współpraca BMG Goworowski z SEAHAWKS Gdynia oparta będzie o sponsoring klubu i partnerstwo we wspólnych przedsięwzięciach.
Umowa obejmuje między innymi ekspozycję logo BMG Goworowski na strojach zawodników, przekazanie klubowi „obrandowanego” samochodu w barwach SEAHAWKS i BMG Goworowski oraz wspólnych działaniach opartych o social media.
Samochód ten będzie służył nam jako transport oraz mobilny środek reklamowy. Będzie można go również znaleźć na pokazach drużyny na meczach domowych, wyjazdowych i nie tylko. Planujemy wspólnie stworzyć profesjonalną prezentację zawodników oraz film promocyjny, ale na razie nie będziemy zdradzać szczegółów – ucina Michał Radelicki.
Ponadto, na naszych meczach na pewno pojawią się wspólne inicjatywy, takie jak turniej juniorski pod patronatem BMG Goworowski. Chcemy pokazać wszystkim, że futbol Amerykański jest wspaniałą dyscypliną w cudownej piknikowej atmosferze dla całej rodzinny. W USA tradycją jest tak zwany „tailgating” czyli wielka parkingowa impreza przed stadionem na meczach futbolowych, gdzie ludzie grillują i spędzają czas z rodziną i przyjaciółmi, na kilka godzin przed meczem futbolowym. Sądzimy, że razem jesteśmy w stanie stworzyć wspaniałe futbolowe święta w Trójmieście – dodaje Radelicki.
Cieszy mnie fakt, że po raz kolejny możemy aktywnie przyczynić się do promocji sportu w naszym regionie. Zawodnikom życzę wielu sukcesów – reasumuje Goworowski.